درب ضد سرقت فلزی بهتر است یا چوبی؟

تفاوت درب ضد سرقت چوبی و فلزی چیست؟

images 1

تفاوت درب ضد سرقت چوبی و فلزی چیست؟

وجود برندها و مدل های مختلف در بازار باعث سردرگمی مشتریان می شود. از مهم ترین نکات در خصوص تفاوت درب ضد سرقت چوبی و فلزی مربوط به کیفیت ، دارا بودن ایمنی و زیبایی است. در این مطلب به بررسی تفاوت درب ضد سرقت چوبی و فلزی خواهیم پرداخت.

برندهای مختلفی در جهان وجود دارند که در حوزه ساخت سیستم های حفاظتی مانند درب ضد سرقت فعالیت می کنند. اما مشهورترین برندی که وجود دارد برند خان است. برند خان درب های ضد سرقت را از نوع چوب می سازد که قطعا دوام و مقاومت بیشتری دارند. اما درب ضد سرقت چینی از نوع فلز است که علاوه بر پایین بودن کیفیت و مقاومت از زیبایی چندانی نیز برخوردار نیست. قبل از اینکه به بررسی تفاوت درب ضد سرقت چوبی و فلزی بپردازیم بهتر است به نکاتی اشاره کنیم که می تواند به شما در یک انتخاب بهتر کمک کند.

درب ضد سرقت یکرو فلز مدل 7 مدل تک قاب لوزی کد 41307
درب ضد سرقت یکرو فلز مدل 7 مدل تک قاب لوزی کد 41307

میزان ضخامت ورق چارچوب:

استانداردترین میزانی که می توان برای ضخامت ورق چارچوب درب ضد سرقت در نظر گرفت یک و ربع میلی متر است. ضخامت این ورق در لنگه های درب می تواند به 0.5 میلی متر کاهش پیدا کند. ضخامت درب از مواردی است که تعیین کننده میزان امنیت درب ضد سرقت است. اندازه گیری این ضخامت با ابزاری به نام کولیس امکان پذیر است. 

وزن سیلندر توپی:

درب ضد سرقت یکرو فلز مدل 4 مدل دلفینی کد 41304
درب ضد سرقت یکرو فلز مدل 4 مدل دلفینی کد 41304

سیلندر توپی یکی از اجزای قفل درب ضد سرقت است که به جهت افزایش ایمنی بر روی درب نصب می شود. وزن این قطعه باید زیاد باشد و اگر در حین بررسی درب متوجه شدید که این قطعه از وزن بسیار سبکی برخوردار است باید از خرید آن منصرف شوید.

رنگ:

درب ضد سرقت یکرو فلز مدل 3 مدل دو قاب شطرنجی کد 41303
درب ضد سرقت یکرو فلز مدل 3 مدل دو قاب شطرنجی کد 41303

استفاده از رنگ های الکترواستاتیک در چارچوب ها و درب های رویه فلزی کمک می کند عمر دربها و چارچوب ها افزایش پیدا کند. دربها با روکش راش از جنس پلی اورتان استفاده شده که از بهترین نوع رنگ برای چوب و روکش ها است.

درب ضد سرقت مدل ونی گلس کد 81403

درب ضد سرقت فلزی

همانطور که از نام این درب‌ها مشخص است، ساختاری فلزی دارند. درب‌های فلزی می‌توانند به دو صورت، یک رو فلز یا دو رو فلز ساخته شود. به این معنی که در درب‌های یک رو فلز، نمای بیرونی درب از فلز ساخته شده است و نمای درونی درب از روکش چوب ساخته می‌شود. اما در درب‌های کاملاً فلزی هر دو نمای بیرونی و داخلی درب از فلز ساخته می‌شود.

درب فلزی و چوبی چه تفاوتی با یکدیگر دارند ؟ 

تا اینجا به بررسی نکاتی در خصوص انتخاب و خرید درب ضد سرقت پرداختیم. حال نوبت به این می رسد که تفاوت درب ضد سرقت چوبی و فلزی را بیان کنیم. همان طور که می دانید علاوه بر زیبایی باید امنیت محیط نیز به وسیله درب ضد سرقت تامین شود. به همین جهت در این بخش مطالب و نکاتی را به شما ارائه داده ایم تا به کمک آن ها بتوانید علاوه بر آشنایی با تفاوت درب ضد سرقت چوبی و فلزی یک انتخاب مناسب داشته باشید.

درب ضد سرقت یکرو فلز مدل تک قاب ونوس کد 41300
درب ضد سرقت یکرو فلز مدل تک قاب ونوس کد 41300
کناری درب ضد سرقت فلزی
  • عدم هوا خوردگی

درب های چوبی دچار هوا خوردگی نمی شوند. اما این مساله در خصوص درب های فلزی وجود ندارد مگر اینکه از فلزی خاص در آن استفاده شده باشد. به همین دلیل کیفیت و ماندگاری درب های چوبی از درب های فلزی بیشتر است.

  • قابلیت نصب قفل

درب های ضد سرقت فلزی دارای یک ویژگی است که بر اساس آن می توان تا حدودی به امنیت آن مطمئن شد. آن هم قابلیت نصب قفل ضد سرقت است. در مطلب گذشته تحت عنوان “درب ضد سرقت چینی چه ویژگی هایی دارد؟” به بیان ویژگی های این نوع از درب ها پرداختیم و به این نتیجه رسیدیم که درب های چینی و فلزی امنیت کافی را ندارند و تنها امیدی که درباره آن ها وجود دارد قابلیت نصب قفل های ضد سرقت است.

لوکس - منبت گلدار دو قاب (5)

  • زیبایی

درب های چوبی که به عنوان برند خان و ایرانی شناخته می شوند از زیبایی بیشتری نسبت به درب های فلزی و چینی برخوردار هستند. زیرا درب های چینی از نوع فلز و درب های ایرانی از جنس چوب و ام دی اف ساخته می شوند. نه تنها زیبایی بلکه مقاومت درب های چوبی نیز بیشتر است. تولید کننده درب ضد سرقت روکش هایی بر روی آن ها نصب می کند که زیبایی آن را نیز بیشتر خواهد کرد. روکش ها توسط دستگاه های وکیوم قابل نصب می باشند.

درب ضد سرقت یکرو فلز مدل مدل 8 مدل دو قاب لوزی کد 41308

  • امنیت:

در ابتدا، تصور می‌کنید امنیت درب‌های فلزی، از امنیت درب‌های ضد سرقت چوبی بیشتر است. اما زود قضاوت نکنید.با فرض به اینکه در مرکز تمامی درب‌های ضد سرقت در بازار یک ساختار فلزی قرار داشته باشد؛ وجود لایه فلزی در سمت بیرونی درب نمی‌تواند تاثیر فراوانی در امنیت درب داشته باشد. چون در صورتی که دزد روکش درب ضد سرقت را تخریب کند، ساختار فلزی مرکزی درب نمایان می‌شود. اما اگر در مرکز درب مورد بحث یک ساختار فلزی قرار نداشته باشد، فلزی بودن نمای بیرونی درب می‌تواند در امنیت ساختمان شما بسیار موثر باشد.

درب ضد سرقت یکرو فلز مدل 10مدل منبت گلدار دو قاب کد 41310

  • ورق فولادی پشتیبان 

درب های چوبی سه لایه هستند که لایه میانی آن ها از جنس فولاد است. این لایه باعث می شود تا ایمنی درب چوبی به میزان زیادی افزایش پیدا کند و راه برای ورود سارقین بسته شود. اما این مساله در خصوص درب های فلزی وجود ندارد و هیچ ورقی به عنوان ورق حامی یا پشتیبان در آن بکار نرفته است.

ویژگی های درب ضد سرقت فلزی:

  • جنس ماده ای که درب ضد سرقت فلزی از آن ساخته می شود، فولاد نورد سرد می باشد.
  • این نوع درب ها در برابر آتش، مقاومت بالایی دارند.
  • به دلیل تعبیه شدن یک نوار درزگیر از جنس پلیمر در آن ها، برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل، مانع خوبی محسوب می شوند.
  • این درب ها عایق صوت و گرما نیز می باشند.
  • جنس رویه بیرونی این نوع از درب ها، رنگ کوره ای به علاوه روکش PVC است.
  • ضخامت ورقه چهارچوب درب ضد سرقت فلزی تقریبا ۵.۱-۳.۱ میلی متر است.
  • ضخامت ورقه رویه این نوع از درب، ۹-۸ میلی متر است.
  • موادی که فاصله بین دو ورقه رویه درب را پر می کنند، پلی اورتان، هانی کامب و مش فولادی هستند.
  • قسمت بازشوی درب هم دارای ضخامتی نزدیک ۷ سانتی متر است.
  • قفلی که برای درب ضد سرقت فلزی استفاده می شود، معمولا قفل گاو صندوقی است که دارای ۱۱ تا ۱۵ نقطه اتصال با چهارچوب می باشد.
  • جنس آستانه درب های ضد سرقت فلزی استیل ضد زنگ می باشد.
  • این نوع از درب ها، در ابعاد ۲۱۰*۱۰۵ سانتی متر در بازار موجود هستند و زمانی که باز می شوند، فضایی با ابعاد ۱۹۷*۹۱ سانتی متر را در اختیار شما قرار می دهند.
  • از تجهیزات درب ضد سرقت فلزی می توان به مواردی مانند چشمی با زاویه دید بالا، زنگ اخبار، دستگیره، شب بند، لایه درزگیر پلیمری، کلید اصلی و کلید
  • کارگری اشاره نمود که به همراه درب، ارائه می شوند.
  • اکثر درب های ضد سرقت فلزی چهار لولای داخلی داشته، که هر کدام از آنها ۵ نقطه اتصال به درب دارند.

ویژگی درب ضد سرقت چوبی و سایر آن ها

  • چهارچوب درب ضد سرقت از جنس فولاد نرم با ضخامت 18 الی 24 سانتي ‌متر و قطر ورق 1.8 میلی متر، پوشش چهارچوب و درب با رنگ الکترواستاتیک کوره‌ای و کاملاً مکانیزه مي باشد. چهارچوب از جنس ورق آهن و مجهز به نوار عایق لاستیکی
  • ضخامت لنگه درب 7 سانتی متر و قطر ورق 1.5 میلی متر، کلاف لنگه درب ضد سرقت از قوطی فلزی به ضخامت 5 میل و با ابعاد 50*120 میل می باشد که با دستگاه رول فرمینگ ساخته می شود و دور تا دور لنگه درب را فرا می گیرد
  • قابلیت چهارچوب متغیر در سری اکونومیک که از 14 الی 20 سانتی متر ضخامت چهارچوب تغییر می کند که جهت دیوارهای آماده و کناف بسیار مناسب است
  • تمامی چهارچوب ها دارای نوار دزدگیر در دور تا دور محیط لنگه درب با برش فارسی بر در کنج ها باشد
  • تمامی چهارچوب ها دارای خم و برش کاملاً صاف، تمیز، بدون انحنا و دارای برش فارسی بدون موج در محل اتصال باشد
  • استفاده از نوار دزدگیر دور تا دور لنگه یا چهارچوب جهت عایق صدا، گرد و غبار و پر شدن فضای خالی بین ام دي اف برای عایق صدا
  • ورق مورد استفاده در چهارچوب ورق فولادی به ضخامت حداقل 1.5 میلی متر با رنگ کوره ای الکترو استاتیک در نظر گرفته شود
  • کیفیت بسته شدن درب ضد سرقت، بیانگر کیفیت واقعی آن است. درب ضد سرقتی که سال ها مورد استفاده قرار گرفته است باید به راحتی، بی سر و صدا حتی با کمی فشار انگشتان دست بسته شود
  • لولای درب ضد سرقت چوبی باید قابل تنظیم باشد و لولا جوش این توانایی را ندارند
  • داﺧﻞ درب ها ﺳﺮ ﺗﺎ ﺳﺮ 3 تکه ورق يك ﻣﯿﻞ بصورت سینوسی ﮐﺎر ﺷﺪه و ﻗﯿﺪﻫﺎي اﻓﻘﯽ ﺟﻬﺖ اﺳﺘﺤﮑﺎم ﺑﯿﺸﺘﺮ ﻟﻨﮕﻪ درب می باشد و داخل لنگه کاملاً با یونولیت پر می شود
  • روزت فولادی محافظ قفل که سیستم هرزگرد جهت جلوگیری از سوراخ کاری توسط مته و مقاوم به برش و اسیدی می باشد
  • درب ضد سرقت باید با بتن یا پلاستو فوم پرشود گرچه هزینه پر کردن با پلاستو فوم گرانتر است اما امنیتی که ارائه می نماید بیشتر است
  • درب ضد سرقت چوبی دارای یک قفل اصلی با 14 زبانه از نوع AB-Lock System و پین های ثابت فولادی پشت تا پشت لولا 3 عدد
  • مواد پر کننده داخل محفظه درب ها از عایق (هاني كام) مقوای لانه زنبوری جهت جلوگیری از انتقال صوت به خارج از ساختمان
  • زبانه های متحرک که در سیستم قفل مرکزی 14 و در بقیه 7 عدد می باشد

در پایان:

مشکلات درب ضد سرقت
مشکلات درب ضد سرقت

اگر قصد دارید درب ضد سرقت تهران را خریداری کنید حتما به فکر ایجاد امنیت بیشتر در محل هستید پس به شما پیشنهاد می کنیم که درب چوبی را انتخاب کنید زیرا درب های فلزی و چینی به قدری ضعیف هستند که نمی توانند ایمنی محیط را تضمین کنند و فقط هزینه بیشتری نسبت به درب های معمولی خواهند داشت.

قیمت درب ضد سرقت فلزی درب خان

قیمت درب ضد سرقت چوبی درب خان

سوالات متداول

تفاوت درب ضد حریق و درب ضد سرقت چیست ؟

درب ضدحریق، تعاریف و استانداردهای ویژه‌ی خودش را دارد. دربهای ضدحریق در محیط آزمایشگاهی باید تا ۸۰۰ درجه سانتیگراد دما را در مدت ۶۰ یا ۱۲۰ دقیقه تحمل کنند. رویه‌ی دربها از جنس فولاد، و وسط دربها حتما باید پشم سنگ با دانسته‌ی زیاد باشد.
مشخصات فنی دربهای ضد سرقت با دربهای ضدحریق بسیار متفاوت است. بنابراین، نمی‌توان ویژگی ضدحریق بودن را به دربهای ضدسرقت نسبت داد. اما با این حال، دربهای ضدسرقت به دلیل ورق سرتاسری فولادی که وسط آنها کار می‌شود، و لایه‌ی فوم (یا پشم سنگ) که بین دو رویه را پر کرده است، مقاوت بیشتری نسب به دربهای چوبی معمولی در برابر حریق دارند. و درصورت بروز آتش‌سوزی تا چند دقیقه‌ای می‌توانند از گسترش شعله‌های آتش جلوگیری کنند.

قفل های استفاده شده در درب های ضد سرقت خان چیست ؟

در تولید درب های ضد سرقت سری اقتصادی و درب های ضد سرقت سری مدرن ، از قفل های بهترین و با کیفیت ترین تیپ ترک ( ایرانی ) استفاده می شود .
در تولید درب های ضد سرقت سری نیمه لوکس و لوکس درب خان از قفل های کاله اصل ترکیه استفاده می شود .

آیا می توان لنگه درب های ضد سرقت را بر روی چارچوب های قدیمی نصب کرد ؟

خیر این موضوع امکان پذیر نیست . زیرا :
به صورت کلی قسمت نشیمن قابلمه دربهای چوبی (قدیمی ) بین 5/3 الی 4 سانتی متر است و این درحالی است که این اندازه برای درب های ضد سرقت بیش از 5/5 سانتی متر است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *