درب ضد سرقت چینی چه ویژگی هایی دارد ؟

فهرست مطالب

درب ضد سرقت چینی چه ویژگی هایی دارد؟

درب ضد سرقت چینی جز درب های فلزی محسوب می شوند که از جهات مختلفی با درب های ضد سرقت ایرانی متفاوت هستند. در این مطلب علاوه بر بررسی ویژگی های درب ضد سرقت چینی به بیان تفاوت های آن با درب های با کیفیت تر خواهیم پرداخت. کیفیت در ب های چینی دارای درجه بندی می باشد اما به طور کلی از کیفیت پایین تری نسبت به نوع ایرانی خود بهره مند هستند. اگر قصد خرید درب ضد سرقت در تهران و یا درب ضد سرقت شهریار را دارید میتوانید از متنوع ترین خدمات در مجموعه تخصصی خان استفاده کنید

ویژگی های درب ضد سرقت چینی 

درب ضد سرقت مدرن مدل 601 مدل راپوود کد 41601
درب ضد سرقت مدرن مدل 601 مدل راپوود کد 41601

درب های ایرانی رقیب قدرتمندی برای این درب ها هستند

بیشتر بخوانید >

درب ضد سرقت یکرو فلز مدل 4 مدل دلفینی کد 41304
درب ضد سرقت یکرو فلز مدل 4 مدل دلفینی کد 41304

نسبت به درب های خان کیفیت کمتری دارند

بیشتر بخوانید >

درب ضد سرقت مدرن مدل 606 - کد 41606
درب ضد سرقت مدرن مدل 606 – کد 41606

درب ضد سرقت چینی به طور فلزی ساخته می شود

بیشتر بخوانید >

درب ضد سرقت مدل تک ستون کرکره کد 81412
درب ضد سرقت مدل تک ستون کرکره کد 81412
  • مناسب برای مناطق مرطوب

درب های ضد سرقت چینی از نظر رطوبت و دما عایق هستند. به همین دلیل گزینه مناسبی برای بکارگیری و نصب در مناطق مرطوب کشور به شمار می روند.

  • سازگار با تابش مستقیم نور خورشید

اگر قصد دارید درب ضد سرقت چینی را در مکانی نصب کنید که در معرض تابش مستقیم نور خورشید است اصلا نگران نباشید.زیرا روکش هایی که بر روی این درب ها نصب می شود دارای پوشش رنگ الکترواستاتیک هستند که در برابر این عامل مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهند.

درب ضد سرقت لامینوکس مدل 114 کد 45114
درب ضد سرقت لامینوکس مدل 114 کد 45114
درب ضد سرقت مدل لوتوس کد 81411
درب ضد سرقت مدل لوتوس کد 81411
  • عایق صوتی 

اگر در حال انجام کاری پر سروصدا هستید و تمایل دارید که صدا از مکان مورد نظر شما خارج نشود می توانید درب ضد سرقت چینی را به عنوان عایق صوتی انتخاب کنید. زیرا به دلیل ساختاری که دارد می تواند تا حدودی نقش عایق صوتی را نیز ایفا کند.

  • مقاوم در برابر حریق

رویه و پنل درب ضد سرقت چینی به نحوی تولید شده که قابلیت تحمل دمای بالا را دارد. این امر موجب می شود تا به عنوان یک درب نسوز و ضد حریق نیز شناخته شود. این مزیت نسبت به درب های معمولی در تمام انواع درب ضد سرقت مانند درب های ضد سرقت فلزی دیده می شود.

درب ضد سرقت لامینوکس مدل 109 کد 45109
درب ضد سرقت لامینوکس مدل 109 کد 45109
درب ضد سرقت مدل سه قاب ممبران کد 81413
درب ضد سرقت مدل سه قاب ممبران کد 81413
  • دارای کلید کارگری

کلیدهای کارگری در هنگام ساخت ساختمان فعال هستند و بعد از اتمام ساخت و ساز غیر فعال می شوند و کلید های اصلی جایگزین آن ها می شود. به این معنی که هنگام قرار دادن کلید اصلی در قفل و چرخاندن آن کلید کارگری کاملا از رده خارج می شود. این امر به افزایش امنیت کمک می کند

  • پوششی از نوع رنگ الکترواستاتیک 

این رنگ ها ویژگی و قابلیت های متعددی دارد که می توان به دوام بالا ، حفظ براقیت و کیفیت در طول زمان و زیبایی اشاره کرد. این نوع از رنگ ها کیفیت بسیار بالاتری نسبت به رنگ های معمولی دارند و بر اثر تماس با رطوبت پوسته پوسته نمی شوند.

درب ضد سرقت مدل سوپر لوزی برجسته کد 81410
درب ضد سرقت مدل سوپر لوزی برجسته کد 81410
درب ضد سرقت لامینوکس مدل 122 کد 45122
درب ضد سرقت لامینوکس مدل 122 کد 45122

تفاوت درب ضد سرقت چینی با درب ایرانی:

درب های ضد سرقت چینی از جوانب مختلف با درب های ایرانی تفاوت دارند. این تفاوت ها در جنبه فنی قابل مشاهده است. در واقع درب های خان به قدری با کیفیت هستند که درب های چینی در مقابل آن ها فاقد کیفیت و کاربرد می باشد. اما به دلیل قیمت پایینی که دارند برخی از افراد ترجیح می دهند که از آن استفاده کنند. در ادامه به مقایسه درب ایرانی و چینی پرداخته ایم.

مدرن - راپود - 601 (2)
مدرن – راپود – 601 (2)

لایه

در درب های خان سه لایه وجود دارد که لایه میانی آن از ورق فولاد به عنوان ورق پشتیبان استفاده شده است. وجود این ورق باعث می شود تا درب در برابر سوراخ کاری ، خم کاری و برش مقاوم شود و سارقان تحت هیچ شرایطی نتوانند وارد محل مورد نظر شوند. درب چینی فاقد لایه پشتیبان است.

درب ضد سرقت پی وی سی سوپر مربع هلال 02
درب ضد سرقت پی وی سی سوپر مربع هلال 02

قفل

تعداد زبانه در قفل های ضد سرقت با یکدیگر متفاوت است. در درب های چینی از 4 زبانه و در درب های ایرانی از 7 تا 11 زبانه استفاده می شود. وجود قفل های ضد سرقت می تواند امنیت درب را به میزان قابل ملاحظه ای بالا ببرد.

درب لوکس تک ستون کرکره
درب لوکس تک ستون کرکره

لولا 

وجود لولاهای ضعیف در ساخت درب های ضد سرقت باعث می شود تا بعد از مدتی از رگلاژ خارج شوند. زیرا لولاها تحمل وزن درب را ندارند. اما اگر درب ضد سرقت چینی از نوع درجه یک باشد می توان انتظار وجود لولاهایی قوی تر را نیز داشت. این مساله در خصوص درب های ضد سرقت خان وجود ندارد. به این معنی که لولاهای بسیار با کیفیت در ساخت آن استفاده می شود که نه تنها بعد از مدتی از رگلاژ خارج نمی شود بلکه قابلیت تحمل وزن درب را نیز خواهد داشت.

ظاهر درب ضد سرقت چینی

ظاهر درب های چینی نیز از تنوع چندان بالایی برخوردار نمی باشد. در واقع روکش های چوبی که برای کاور کردن هسته درب  مورد استفاده قرار گرفته است، با هدف اقتصادی و پایین بودن قیمت درب ، نازک و از گونه های معمولی است. البته باید پذیرفت که درب های ضد سرقت ، حتی لوکس ترین شان از لحاظ ظاهر چندان تنوع پذیر نیستند.

علت این موضوع هم ساختار داخلی درب است که اجازه کار شدن ابزار بر روی سطح خارجی را نمی دهد. با این حال درب های لوکس ضد سرقت ، با بهره گیری از لایی چوب ظاهری شکیل تر در مقایسه با درب چینی ضد سرقت دارد.

ساختار درب ضد سرقت چینی:

در ساختار این درب از 2 عدد ورق فولادی به ضخامت 0.5 میلی متر که در بعضی از موارد ضخامت آن تا 0.7 میلی متر هم می رسد استفاده می شود. نکته ی بسیار مهم در رابطه با درب های ضد سرقت چینی این است که ورق کانال کولر گالوانیزه هم نیز 0.7 میلی متر می باشد که به راحتی با قیچی ورق بر قابل برش خواهد بود. متأسفانه کیفیت نازل این نوع درب به همینجا ختم نمی شود؛ نحوه ی پر کردن فضای بین این 2 ورق بسیار عجیب است (جایی که استراکچر درب باید خود نمایی کند) و با نهایت تأسف شاهد پر شدن این فضا توسط شبکه هانیکام (ورق مقوایی) هستیم.

استاندارد درب های ضد سرقت فلزی (چینی)

  • قفل مولتی سیستم که با چرخاندن کلید آن ، همزمان 12 زبان قفل در چند جهت وارد چارچوب می شود
  • نوار هوابندی مخصوص  برای جلوگیری از ورود گرد و غبار
  • 4 لولای مخفی قابل رگلاژ در ضد سرقت
  • قابلیت رگلاژ بعد از نصب درب ضد سرقت
  • چشمی بازاویه باز
  • چارچوب در از جنس فولاد با ضخامت 12 سانتیمتر
  • روکش درب  با پوشش رنگ کوره ای
  • آستانه استیل
  • داخل درب از جنس Honeycomb برای عایق صدا شدن
  •  رویه در از ورق فولاد با ضخامت های مختلف

در پایان:

اگر بعد از مطالعه این موارد قصد خرید درب ضد سرقت در تهران و یا شهریار را دارید میتوانید از نمونه کار های درب خان دیدن فرمایید.

درب ضد سرقت مدل تک ستون کرکره کد 81412

سوالات متداول

درب ضد سرقت چینی جزو کدام درب ها حساب میشوند؟

درب ضد سرقت چینی جز درب های فلزی محسوب می شوند که از جهات مختلفی با درب های ضد سرقت ایرانی متفاوت هستند. کیفیت در ب های چینی دارای درجه بندی می باشد اما به طور کلی از کیفیت پایین تری نسبت به نوع ایرانی خود بهره مند هستند.

درب ضد سرقت چینی مناسب چه مناطقی است؟

درب های ضد سرقت چینی از نظر رطوبت و دما عایق هستند. به همین دلیل گزینه مناسبی برای بکارگیری و نصب در مناطق مرطوب کشور به شمار می روند.

آیا تابش نور خورشید بر این درب ها اثر منفی دارد؟

خیر، زیرا روکش هایی که بر روی این درب ها نصب می شود دارای پوشش رنگ الکترواستاتیک هستند که در برابر این عامل مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهند.

چه دربی برای عایق صوتی بودن مناسب است؟

می توانید درب ضد سرقت چینی را به عنوان عایق صوتی انتخاب کنید. زیرا به دلیل ساختاری که دارد می تواند تا حدودی نقش عایق صوتی را نیز ایفا کند.

مزیت درب ضد سرقت چینی در مقابل درب های دیگر چیست؟

رویه و پنل درب ضد سرقت چینی به نحوی تولید شده که قابلیت تحمل دمای بالا را دارد. این امر موجب می شود تا به عنوان یک درب نسوز و ضد حریق نیز شناخته شود.

تقاوت درب ضد سرقت چینی و ایرانی در چیست؟

تفاوت هایی در لایه، قفل و لولاها بین این دو درب است. در واقع درب های خان به قدری با کیفیت هستند که درب های چینی در مقابل آن ها فاقد کیفیت و کاربرد می باشد. اما به دلیل قیمت پایینی که دارند برخی از افراد ترجیح می دهند که از آن استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *