آشنایی با درب ضد سرقت

درب خان

    آشنایی با درب ضد سرقت | درب ضد سرقت چیست ؟

    آشنایی با درب ضد سرقت قطعا باعث می شود تا آن را به عنوان یک گزینه مناسب برای نصب در درب ورودی ساختمان در نظر بگیرید. زیرا ویژگی های مختلفی مانند تامین امنیت ، مقاومت در برابر سارقین و … دارد. در این مطلب قصد داریم به جهت آشنایی با درب ضد سرقت به بیان مطالبی از جمله انواع ، ویژگی ، اجزا ، مزایا ، نکات مهم و تولید کننده درب ضد سرقت در این خصوص بپردازیم.

    آشنایی با درب ضد سرقت 

    آشنایی با درب ضد سرقت چقدر می تواند به شما در تامین امنیت محل زندگی و کار کمک کند؟ قطعا هر چقدر اطلاعات خود را درباره این نوع از درب ها افزایش دهید ترجیح شما نسبت به استفاده از آن بیشتر خواهد شد. درب هایی که به عنوان درب های ضد سرقت شناخته می شوند به دلیل ساختاری که دارند مانع از ورود سارقین به محل می شوند. زیرا قفل آن ها به نحوی طراحی شده که در برابر تخریب ، دستکاری و اهرم نمودن مقاوم میباشد. در حال حاضر اغلب ساختمان ها برای تامین امنیت از این درب ها استفاده می کنند.

    یقینا بعد از آشنایی با درب ضد سرقت متوجه مزایای آن نسبت به درب های سنتی خواهید شد. از قدیم الایام افراد به دنبال راه هایی برای افزایش ضریب امنیت خود بوده اند و همین امر نیز موجب شده تا اقدام به ساخت ابزار و وسایلی در این جهت کنند. هر چند که درب های ضد سرقت علاوه بر تامین امنیت توانسته زیبایی ساختمان را نیز تامین کند تا جایی که امروزه از درب ورودی ساختمان به عنوان یک گزینه برای طراحی خارجی آن بهره می گیرند.

    ویژگی درب ضد سرقت

    جلوگیری از اهرم کردن  

    درب های معمولی بعد از نصب قابلیت اهرم کردن داشتند. به این معنی که سارقین می توانستند با ایجاد فشار در لولای در آن را از چارچوب خارج کنند. درب های ضد سرقت به هیچ عنوان اهرم نمی شوند و همین مساله باعث می شود تا گزینه مهمی برای سارقین حذف شود.

    سهولت در نصب 

    اگر بخواهیم روند نصب درب های ضد سرقت را با درب های سنتی و آهنی مقایسه کنیم باید بگوییم که درب های ضد سرقت نصب بسیار آسانی دارند. به این معنی که بعد از ساخت سریعا قابل نصب هستند و هیچگونه جوشکاری در بخش چارچوب و لولا ندارند.

    رنگ بندی متنوع  

    درب جزو دکوراسیون خارجی ساختمان محسوب می شود به همین دلیل زیبایی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. شما می توانید هر کدام از رنگ های آن را طبق سلیقه و ایجاد هارمونی انتخاب کنید. تنوع رنگی در درب های ضد سرقت به دلیل استفاده از روکش های MDF  و  PVC است.

    قیمت درب ضد سرقت مدل سوپر لوزی برجسته کد 81410
    درب ضد سرقت مدل سوپر لوزی برجسته کد 81410

    عایق  

    درب ضد سرقت از نظر نفوذ آب ، گرد و خاک و …. عایق است. و شما می توانید به منظور جلوگیری از نفوذ آلودگی به درون ساختمان از آن ها استفاده کنید. همچنین جلوگیری از هدر رفتن انرژی از دیگر ویژگی های درب ضد سرقت به شمار می رود.

    خرید درب ضد سرقت نیمه لوکس دلفینی کد 81408
    درب ضد سرقت نیمه لوکس مدل دلفینی کد 81408

    ضد حریق 

    درون درب ضد سرقت از پشم سنگ استفاده شده است. به همین دلیل نسوز و ضد حریق می باشد. استفاده از درب های ضد سرقت در مکان ها و ساختمان های تجاری باعث می شود تا در صورت وقوع حریق ایمنی افراد تامین شود.

    طوسی روشن

    انواع جنس درب ضد سرقت 

    درب ضد سرقت فلزی:

    درب های ضد سرقت دارای شاسی های کشی هستند که در تمام مدل های فلزی مورد استفاده قرار می گیرند. درب ضد سرقت فلزی برای افزایش زیبایی از دستگاه های CNC برای ایجاد طرح بر روی آن ها استفاده می شود که غالبا هزینه بیشتری نسبت به درب های ساده و بدون برجستگی دارند. استفاده از روکش های چوبی بر روی درب ضد سرقت فلزی زیبایی آن را بیشتر می کند و برای افرادی که نمی خواهند هزینه بالایی پرداخت کنند گزینه مناسبی محسوب می شود .

    چهار چوب درب ضد سرقت فلزی از جنس فولاد گرم است و رویه درب از ورق فولاد گرم با ضخامت های مختلف می باشد. همانند درب ضد سرقت MDF لایه میانی از جنس Honeycomb جهت عایق صدا می‌باشد. روکش درب نیز  با پوشش رنگ کوره‌ای و یا طرح چوب می‌باشد.

    قیمت درب ضد سرقت یکرو فلز تک قاب ونوس کد 41300
    درب ضد سرقت یکرو فلز مدل تک قاب ونوس کد 41300

    درب ضد سرقت چوبی:

    درب چوبی از دیگر انواع جنس درب ضد سرقت به شمار می رود که زیبایی و قیمت بالاتری به نمونه فلزی آن دارد. البته می توان برای افزایش استحکام از فلز در ساخت آن بهره گرفت. معمولا درب ضد سرقت چوبی از چوب گردو تهیه می شود که می توان برجستگی های سطح آن را به وسیله دستگاه های برش لیزری CNC انجام داد.

    معمولا نمای کلی درب ضد سرقت چوبی از جنس M.D.F و P.V.C وH.D.F است که معمولا برای درب‌های بیرونی به کار می رود و لایه میانی از جنس Honeycomb جهت عایق صدا است. این نوع درب ضد سرقت دارای طراح های گوناگون از نوع مسطح و برجسته می­باشند.

    درب ضد سرقت PCV:

    درب های PVC به عنوان درب ضد سرقت لوکس شناخته می شود که اغلب ساختمان های مدرن به جهت افزایش امنیت از آن استفاده می کنند. این نوع از درب های از نظر زیبایی رقیب جدی برای سایر انواع درب ضد سرقت معرفی می شوند که مقاومت زیادی در برابر سارقین دارند. این نوع از درب های مدرن قابلیت تلفیق با سایر متریال از جمله شیشه را دارند که جلوه ای خارق العاده به آن خواهد داد.

    درب ضد سرقت ایرانی 

    واقعیت این است که اغلب شرکت هایی که در ایران فعالیت می کنند در حال مونتاژ کردن کار شرکت های ترکی هستند. محصولات این شرکت ها در کیفیت های مختلفی موجود هستند که بنا بر میزان بودجه و سلیقه می توان یکی از آن ها را انتخاب کرد. ویژگی های درب ضد سرقت ایرانی را در جهت آشنایی با درب ضد سرقت برای شما عزیزان بیان می کنیم.

    • بکارگیری از متریال باکیفیت مانند چوب راش و بلوط
    • استحکام بی نظیر و دارای 4 عدد لولا با قابلیت رگلاژ کردن
    • دستگیره های بسیار زیبا و چشم نواز
    • قابلیت نصب امکاناتی مانند چشمی برای افزایش امنیت
    • دارای قفل هایی با 8 زبانه و امکان حرکت در 4 جهت مختلف
    خرید درب ضد سرقت تک قاب ونوس نوین کد 45202
    درب ضد سرقت مدل تک قاب ونوس نوین کد محصول 45202

    درب ضد سرقت چینی  

    درب ضد سرقت چینی یکی از انواع درب ضد سرقت محسوب می شود که از متریال فلز ساخته می شود و در بازار ایران نیز موجود است. در ساخت برخی از مدل های آن از روکش فلزی استفاده شده است. یکی از معایب مهم در خصوص این نوع از درب ها عدم وجود لایه فولادی به عنوان لایه پشتیبان است که موضوعی نگران کننده می باشد. برای آشنایی با درب ضد سرقت چینی باید ویژگی های مختلف آن را با یکدیگر بررسی کنیم.

    • قابلیت نصب چشمی
    • یراق آلات با کیفیت
    • قابلیت استفاده از کلیدهای دیجیتالی
    • نصب چهار عدد لولا به طور پنهان و با قابلیت رگلاژ کردن
    • قیمت بسیار ارزان و سازگار با بودجه و توان مالی افراد
    • تعبیه کردن قفل های بسیار محکم و دارای 13 عدد زبانه و حرکت در چهار جهت مختلف

    درب ضد سرقت ترک  

    به طور کلی محصولات ترک در کشور ایران از جایگاه خوبی برخوردار است. این مساله به دلیل کیفیت بالایی است که در ساخت آن بکار برده می شود. درب ضد سرقت ترک نیز یکی از اواع درب ضد سرقت در ایران شناخته می شود که در بازار ایران بسیار پر مصرف است. برخی از نمونه های درب های ترک توسط شرکت های ایرانی مونتاژ می شود اما برخی دیگر به طور مستقیم از کشور ترکیه وارد می شوند. این محصول از نظر استحکام و مقاومت حرف اول را می زند و گزینه بسیار خوبی برای تامین امنیت به شمار می رود. البته اگر بودجه کافی برای خرید آن را داشته باشید ! در ادامه به بررسی مهم ترین ویژگی درب ضد سرقت ترک اشاره می کنیم.

    • دارای 8 زبانه متحرک
    • امکان نصب دستگیره و چشمی
    • دارای چارچوبی با ضخامت 17 سانتی متر و ورق 1.4 میلیمتر
    • دارا بودن 4 عدد لولا با قابلیت رگلاژ کردن
    • استفاده از استیل در پاشنه درب به منظور افزایش استحکام و مقاومت در برابر ضربه
    • عرضه در بازار به صورت تک لنگه با ابعاد 110 در 210 سانتی متر

    درب ضد سرقت ترموود فنلاندی 

    چوب ترموود به چوب اصلاح شده می گویند که تحت تاثیر عواملی همچون حرارت ، رطوبت خود را از دست داده و رنگ آن تغییر پیدا کرده است. وجود رطوبت در چوب باعث می شود تا عوامل فساد انگیز در آن رشد کند و به مرور زمان باعث خوردگی و پوسیدگی چوب شود. چوب های خام در دستگاه های مخصوص قرار می گیرند و بعد از اینکه تحت دمای بالاتر از 180 درجه قرار گرفتند تغییراتی در آن پدید می آید. افزایش استحکام و دوام چوب از مزایای ترموود کردن آن است. در ادامه شما را با ویژگی انواع درب ضد سرقت ترموود فنلاندی آشنا می کنیم.

    • دارای روکش ترموود با کیفیت عالی
    • چارچوب هایی رنگ شده با رنگ الکترواستاتیک
    • دارای ورق های فولادی به منظور افزایش کیفیت و دوام
    • ضخامت ورق چارچوب به میزان 1.5 سانتی متر
    • تنوع رنگ و مدل

    اجزا درب ضد سرقت :

    در این بخش به معرفی اجزا درب ضد سرقت اشاره می کنیم. خواندن این بخش می تواند به میزان زیادی باعث آشنایی با درب ضد سرقت و ساختار آن شود. 4 مورد را می توان از مهم ترین ارکان اجزا درب ضد سرقت دانست که می توان به استراکچر ، چهارچوب ، پنل و یراق آلات اشاره کرد.

    آشنایی با درب ضد سرقت | درب ضد سرقت چیست ؟

    آشنایی با درب ضد سرقت قطعا باعث می شود تا آن را به عنوان یک گزینه مناسب برای نصب در درب ورودی ساختمان در نظر بگیرید. زیرا ویژگی های مختلفی مانند تامین امنیت ، مقاومت در برابر سارقین و … دارد. در این مطلب قصد داریم به جهت آشنایی با درب ضد سرقت به بیان مطالبی از جمله انواع ، ویژگی ، اجزا ، مزایا ، نکات مهم و تولید کننده درب ضد سرقت در این خصوص بپردازیم.

    آشنایی با درب ضد سرقت 

    آشنایی با درب ضد سرقت چقدر می تواند به شما در تامین امنیت محل زندگی و کار کمک کند؟ قطعا هر چقدر اطلاعات خود را درباره این نوع از درب ها افزایش دهید ترجیح شما نسبت به استفاده از آن بیشتر خواهد شد. درب هایی که به عنوان درب های ضد سرقت شناخته می شوند به دلیل ساختاری که دارند مانع از ورود سارقین به محل می شوند. زیرا قفل آن ها به نحوی طراحی شده که در برابر تخریب ، دستکاری و اهرم نمودن مقاوم می باشد. در حال حاضر اغلب ساختمان ها برای تامین امنیت از این درب ها استفاده می کنند.

    یقینا بعد از آشنایی با درب ضد سرقت متوجه مزایای آن نسبت به درب های سنتی خواهید شد. از قدیم الایام افراد به دنبال راه هایی برای افزایش ضریب امنیت خود بوده اند و همین امر نیز موجب شده تا اقدام به ساخت ابزار و وسایلی در این جهت کنند. هر چند که درب های ضد سرقت علاوه بر تامین امنیت توانسته زیبایی ساختمان را نیز تامین کند تا جایی که امروزه از درب ورودی ساختمان به عنوان یک گزینه برای طراحی خارجی آن بهره می گیرند.

    انواع جنس درب ضد سرقت 

    انواع جنس درب ضد سرقت به سه دسته فلزی ، چوبی و PVC تقسیم بندی می شوند که هر کدام از آن ها دارای خصوصیات مختلفی می باشند. از نظر قیمت و زیبایی به ترتیب PVC  ، چوبی و فلزی از رتبه اول تا سوم دسته بندی می شوند.

    آشنایی با درب ضد سرقت فلزی    

    دربهای ضد سرقت دارای شاسی های کشی هستند که در تمام مدل های فلزی مورد استفاده قرار می گیرند.  این درب ضد سرقت مدل فلزی برای افزایش زیبایی از دستگاه های CNC برای ایجاد طرح بر روی آن ها استفاده می شود که غالبا هزینه بیشتری نسبت به مدل های ساده و بدون برجستگی دارند. استفاده از روکش های چوبی بر روی دربهای ضد سرقت فلزی زیبایی آن را بیشتر می کند و برای افرادی که نمی خواهند هزینه بالایی پرداخت کنند گزینه مناسبی محسوب می شود .

    آشنایی با درب ضد سرقت چوبی  

    این مدل های چوبی از دیگر انواع جنس درب ضد سرقت به شمار می رود که زیبایی و قیمت بالاتری به نمونه فلزی آن دارد. البته می توان برای افزایش استحکام از فلز در ساخت آن بهره گرفت. معمولا دربهای ضد سرقت چوبی از چوب گردو تهیه می شود که می توان برجستگی های سطح آن را به وسیله دستگاه های برش لیزری CNC انجام داد.

    آشنایی با درب ضد سرقت PCV 

    آشنایی با درب ضد سرقت

    این مدل از دربهای PVC به عنوان درب ضد سرقت لوکس شناخته می شود که اغلب ساختمان های مدرن به جهت افزایش امنیت از آن استفاده می کنند. این نوع از درب های از نظر زیبایی رقیب جدی برای سایر انواع درب ضد سرقت معرفی می شوند که مقاومت زیادی در برابر سارقین دارند. این نوع از درب های مدرن قابلیت تلفیق با سایر متریال از جمله شیشه را دارند که جلوه ای خارق العاده به آن خواهد داد.

    ویژگی درب ضد سرقت  

    جلوگیری از اهرم کردن  

    در سال های گذشته که نصب درب های سنتی رواج داشت امنیت نیز به شدت پایین بود. به طور مثال این درب ها بعد از نصب قابلیت اهرم کردن داشتند. به این معنی که سارقین می توانستند با ایجاد فشار در لولای در آن را از چارچوب خارج کنند. اما در خصوص آشنایی با درب ضد سرقت و بیان ویژگی های جالب آن باید بگوییم که این درب ها به هیچ عنوان اهرم نمی شوند و همین مساله باعث می شود تا گزینه مهمی برای سارقین حذف شود.

    سهولت در نصب 

    اگر بخواهیم روند نصب درب های ضد سرقت را با درب های سنتی و آهنی مقایسه کنیم باید بگوییم که درب های ضد سرقت نصب بسیار آسانی دارند. به این معنی که بعد از ساخت سریعا قابل نصب هستند و هیچگونه جوشکاری در بخش چارچوب و لولا ندارند.

    رنگ بندی متنوع  

    رنگ بندی و طراحی متنوع در خصوص درب های ضد سرقت وجود دارد. درب جزو دکوراسیون خارجی ساختمان محسوب می شود به همین دلیل زیبایی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. شما می توانید هر کدام از رنگ های آن را طبق سلیقه و ایجاد هارمونی انتخاب کنید. تنوع رنگی در درب های ضد سرقت به دلیل استفاده از روکش های MDF  و  PVC است.

    عایق  

    درب ضد سرقت از نظر نفوذ آب ، گرد و خاک و …. عایق است. و شما می توانید به منظور جلوگیری از نفوذ آلودگی به درون ساختمان از آن ها استفاده کنید. همچنین جلوگیری از هدر رفتن انرژی از دیگر ویژگی های درب ضد سرقت به شمار می رود.

    ضد حریق 

    درون درب ضد سرقت از پشم سنگ استفاده شده است. به همین دلیل نسوز و ضد حریق می باشد. استفاده از درب های ضد سرقت در مکان ها و ساختمان های تجاری باعث می شود تا در صورت وقوع حریق ایمنی افراد تامین شود.

    انواع درب ضد سرقت 

    درب ضد سرقت ایرانی 

    واقعیت این است که اغلب شرکت هایی که در ایران فعالیت می کنند در حال مونتاژ کردن کار شرکت های ترکی هستند. محصولات این شرکت ها در کیفیت های مختلفی موجود هستند که بنا بر میزان بودجه و سلیقه می توان یکی از آن ها را انتخاب کرد. ویژگی های درب ضد سرقت ایرانی را در جهت آشنایی با درب ضد سرقت برای شما عزیزان بیان می کنیم.

    • بکارگیری از متریال باکیفیت مانند چوب راش و بلوط
    • استحکام بی نظیر و دارای 4 عدد لولا با قابلیت رگلاژ کردن
    • دستگیره های بسیار زیبا و چشم نواز
    • قابلیت نصب امکاناتی مانند چشمی برای افزایش امنیت
    • دارای قفل هایی با 8 زبانه و امکان حرکت در 4 جهت مختلف

    درب ضد سرقت چینی  

    درب ضد سرقت یکرو فلز مدل 4

    درب ضد سرقت چینی یکی از انواع درب ضد سرقت محسوب می شود که از متریال فلز ساخته می شود و در بازار ایران نیز موجود است. در ساخت برخی از مدل های آن از روکش فلزی استفاده شده است. یکی از معایب مهم در خصوص این نوع از درب ها عدم وجود لایه فولادی به عنوان لایه پشتیبان است که موضوعی نگران کننده می باشد. برای آشنایی با درب ضد سرقت چینی باید ویژگی های مختلف آن را با یکدیگر بررسی کنیم.

    • قابلیت نصب چشمی
    • یراق آلات با کیفیت
    • قابلیت استفاده از کلیدهای دیجیتالی
    • نصب چهار عدد لولا به طور پنهان و با قابلیت رگلاژ کردن
    • قیمت بسیار ارزان و سازگار با بودجه و توان مالی افراد
    • تعبیه کردن قفل های بسیار محکم و دارای 13 عدد زبانه و حرکت در چهار جهت مختلف

    آشنایی با درب ضد سرقت ترک  

    به طور کلی محصولات ترک در کشور ایران از جایگاه خوبی برخوردار است. این مساله به دلیل کیفیت بالایی است که در ساخت آن بکار برده می شود. درب ضد سرقت ترک نیز یکی از اواع درب ضد سرقت در ایران شناخته می شود که در بازار ایران بسیار پر مصرف است. برخی از نمونه های درب های ترک توسط شرکت های ایرانی مونتاژ می شود اما برخی دیگر به طور مستقیم از کشور ترکیه وارد می شوند. این محصول از نظر استحکام و مقاومت حرف اول را می زند و گزینه بسیار خوبی برای تامین امنیت به شمار می رود. البته اگر بودجه کافی برای خرید آن را داشته باشید ! در ادامه به بررسی مهم ترین ویژگی درب ضد سرقت ترک اشاره می کنیم.

    • دارای 8 زبانه متحرک
    • امکان نصب دستگیره و چشمی
    • دارای چارچوبی با ضخامت 17 سانتی متر و ورق 1.4 میلیمتر
    • دارا بودن 4 عدد لولا با قابلیت رگلاژ کردن
    • استفاده از استیل در پاشنه درب به منظور افزایش استحکام و مقاومت در برابر ضربه
    • عرضه در بازار به صورت تک لنگه با ابعاد 110 در 210 سانتی متر

    آشنایی با درب ضد سرقت ترموود فنلاندی 

    I380X253 408301610455

    چوب ترموود به چوب اصلاح شده می گویند که تحت تاثیر عواملی همچون حرارت ، رطوبت خود را از دست داده و رنگ آن تغییر پیدا کرده است. وجود رطوبت در چوب باعث می شود تا عوامل فساد انگیز در آن رشد کند و به مرور زمان باعث خوردگی و پوسیدگی چوب شود. چوب های خام در دستگاه های مخصوص قرار می گیرند و بعد از اینکه تحت دمای بالاتر از 180 درجه قرار گرفتند تغییراتی در آن پدید می آید. افزایش استحکام و دوام چوب از مزایای ترموود کردن آن است. در ادامه شما را با ویژگی انواع درب ضد سرقت ترموود فنلاندی آشنا می کنیم.

    • دارای روکش ترموود با کیفیت عالی
    • چارچوب هایی رنگ شده با رنگ الکترواستاتیک
    • دارای ورق های فولادی به منظور افزایش کیفیت و دوام
    • ضخامت ورق چارچوب به میزان 1.5 سانتی متر
    • تنوع رنگ و مدل

    اجزا درب ضد سرقت 

    در این بخش به معرفی اجزا درب ضد سرقت اشاره می کنیم. خواندن این بخش می تواند به میزان زیادی باعث آشنایی با درب ضد سرقت و ساختار آن شود. 4 مورد را می توان از مهم ترین ارکان اجزا درب ضد سرقت دانست که می توان به استراکچر ، چهارچوب ، پنل و یراق آلات اشاره کرد.

    antitheft door components 600x350 1

    استراکچر  

    استراکچر از مهم ترین ارکان درب ضد سرقت شناخته می شود که سایر اجزا بر روی آن نصب خواهند شد. پس کیفیت آن بسیار مهم است. هر چقدر کیفیت استراکچر بیشتر باشد امنیت درب بیشتر خواهد بود و نقش پررنگی تری در جلوگیری از ورود سارقیت به محل خواهد داشت. متریالی که در ساخت استراکچر بکار می رود را با یکدیگر بررسی می کنیم.

    • ورق فلزی میانی
    • لایه عایق
    • پشم سنگ
    • پشم شیشه
    • پلی استایرین

    چارچوب 

    چارچوی از دیگر اجزا درب ضد سرقت محسوب می شود که نقش مهمی در امنیت و کیفیت درب ایفا خواهد کرد. غالبا چارچوب درب های ضد سرقت از ورقی با متریال فلز و در ضخامت 1.5 تا 2 سانتی و همچنین عرض 7 سانتی متر ساخته می شود. اگر ضخامت چارچوب از این میزان کمتر باشد قطعا تاثیر منفی در کیفیت و ایمنی درب خواهد داشت و نمی توان انتظار عملکرد عالی را از آن داشت. در خصوص ویژگی های چارچوب درب ضد سرقت باید بگوییم که از رنگ های الکترواستاتیک به منظور افزایش دوام و ضد خش کردن آن ها استفاده می شود. همچنین روکش آن ها تمام MDF  است و از ورق های آهنی یا فولادی در ساخت آن ها استفاده می شود. اجزای بکار رفته در چارچوب درب را با یکدیگر بررسی می کنیم.

    • لولا
    • پیچ لولا
    • نوار درزگی لاستیکی
    • بدنه
    • قاب زبانه
    • ریل موقت
    • فضای خالی
    • زنجیر
    • چشمی
    • قفل پستچی
    • درکوب

    پنل یا رویه 

    پنل هایی که به عنوان رویه در درب های ضد سرقت نصب می شوند باعث ایجاد زیبایی و جلوه در آن خواهند شد. به همین دلیل تنوع زیادی در آن ها وجود دارد و در انواع برجسته ، صاف و نیمه برجسته تولید می شوند. معمولا روکش درب ضد سرقت از نوع MDF است و ضخامتی بین 8 تا 12 میلی متر دارد .

    روکش هایی که برای رویه درب ضد سرقت تولید می شوند غالبا از نوع روکش طبیعی چوب ، لوکس ،  PVC ،  CNC  ، ملامینه و … هستند که ظاهری شیک و جلوه ای مدرن دارند.

    در خصوص قیمت پنل درب ضد سرقت باید بگوییم که قیمت آن بر اساس کشور سازنده آن تعیین می شود. به طور مثال روکش هایی که ساخت کشور ترکیه هستند معمول کیفیت بالاتر و قیمت بیشتری نسبت به نمونه چینی آن دارند. زیرا روکش های ساخته شده در کشور چین مصنوعی می باشند و کیفیت چندانی ندارند.

    یراق آلات 

    یراق آلاتی که در درب های ضد سرقت بکار می روند نقش مهمی در افزایش ایمنی آن ها دارند. اجزایی به نام قفل و دستگیره جزو یراق آلات درب ضد سرقت محسوب می شوند. قفل وظیفه تامین امنیت درب را دارد که غالبا قفل های ضد سرقت به صورت چند زبانه هستند . قفل های 7 زبانه رایج ترین نوع قفل محسوب می شوند.

    دستگیره درب معمولا از متریالی مانند چوب و فلز تولید می شوند که طراحی آن نقش زیادی در زیبایی و جلوه درب ایفا می کند. در حال حاضر دستگیره هایی با طراحی زیبا و منحصر به فرد فروش بالایی در بازار ایران دارند زیرا مشتری پسند هستند.

    کلید درب ضد سرقت

    برای بالا بردن امنیت درب ضد سرقت، در برخی از مدل‌های قفل درب ضد سرقت علاوه بر کلیدهای اصلی، دو کلید کارگری وجود دارد. این کلیدها بدین منظور ساخته شده‌اند که در مراحل ساخت مورد استفاده عوامل اجرا قرار بگیرند و پس از آن از رده خارج می‌شوند.

    تعداد کلیدهای درب ضد سرقت 

    تعداد کلیدهای درب ضد سرقت شامل دو بخش به نام کلید های کارگری و کلیدهای اصلی تقسیم بندی می شوند که هر کدام از آن ها خصوصیات منحصر به خود را دارند. هنگامی که شما کلید را درون مغزی قفل قرار می دهید و آن را می چرخانید 8 زبانه متحرک و ثابت از 2 جهت وارد چارچوب می شوند و عملیات باز و بسته کردن درب را انجام می دهند. کلیدهای کارگری در هنگام ساخت توسط عوامل اجرایی مورد استفاده قرار می گیرد و کلیدهای اصلی بعد از اتمام ساخت توسط ساکنین مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.

    کلید کارگری درب ضد سرقت 

    به منظور آشنایی با درب ضد سرقت باید بگوییم که کلید کارگری درب ضد سرقت در کنار کلید های اصلی قرار دارد اما تا هنگامی کاربرد دارند که ساختمان در حال ساخت است . بعد از اتمام شدن ساخت کلید های کارگری از رده خارج می شوند و کلیدهای اصلی فعال خواهند شد. منظور از کلیدهای کارگری این است که عوامل سازنده از طریق این کلیدها امنیت ساختمان را تامین و به منظور باز و بسته کردن درب از آن استفاده می کنند.

    کلید کارگری درب ضد سرقت نقش مهمی در افزایش امنیت محل دارد. به این معنی که اگر شما خانه نوساز را از مالک تحویل بگیرید هنوز کلیدهای کارگری در آن فعال هستند اما به محض اینکه کلید اصلی را در قفل قرار دهید کلیدهای کارگری کاملا از کار می افتند و کلیدهای اصلی فعال می شوند.

    تعمیر درب ضد سرقت  

    بیان نحوه تعمیر درب ضد سرقت موجب می شود تا آشنایی با درب ضد سرقت و ساختار آن برای شما واضح تر شود. درب های ضد سرقت دارای برخی از مشکلات رایج مانند صدای جیر جیر ، رگلاژ کردن و خراب شدن قفل و دستگیره است که در این بخش به بررسی هر کدام از این موارد می پردازیم.

    رفع صدای جیر جیر درب ضد سرقت 

    به منظور رفع صدای جیر جیر درب ضد سرقت می توانید از روغن ها یا اسپری های روان کننده استفاده کنید. برای اینکار باید روغن را روی لولای درب اسپری کنید و سپس درب را به دفعات زیاد باز و بسته کنید تا روغن به خوبی در بین لولا قرار بگیرد. روغنی که برای اینکار استفاده می کنید باید قابلیت نفوذ داشته باشد به همین دلیل برخی از متخصصین پیشنهاد می کنند که از روغن چرخ هم می توانید استفاده کنید.

    اگر با استفاده از روغن های روان کننده نتوانستید صدای جیر جیر درب ضد سرقت را کاهش دهید می توانید لولای درب را کاملا خارج کنید و میخ هایی که در آن بخش مشاهده می کنید را کاملا شتسشو دهید. برای شستن میخ ها می توانید از سیم ظرفشویی استفاده کنید. اگر بر روی میخ جرم زیادی قرار گرفته به وسیله یک سوزن جرم ها تمیز کنید. سپس لولا را در جای خود قرار دهید و درب را به دفعات زیاد باز و بسته کنید تا متوجه کاهش صدای جیر جیر آن شوید. اگر آشنایی با درب ضد سرقت داشته باشید قطعا تا به حال با این مشکل برخورد کرده اید.

    رگلاژ کردن درب ضد سرقت 

    هنگامی که لولا ها در جای مناسبی قرار داده نشوند قطعا درب به راحتی باز و بسته نمی شود. بدین منظور باید رگلاژ درب ضد سرقت انجام شود. برای انجام این کار نیاز به دستگاه جوشکاری است. جابجا کردن لولا ها و قرار دادن آن ها در جای مناسب باعث برطرف شدن ایراد خواهد شد. ابزارهایی که برای جوشکاری مورد استفاده قرار می گیرند. چکش و میله آهنی است. از این ابزارها به عنوان اهرم ، بالا کشیدن درب و رفع تو رفتگی های ناشی از فشار انجام می شود.

    خراب شدن دستگیره درب ضد سرقت 

    خراب شدن دستگیره درب ضد سرقت یکی از مشکلات رایج است که معمولا به دلیل استفاده نادرست از آن رخ می دهد. از مهم ترین نکاتی که می توان برای سالم نگه داشتن دستگیره رعایت کرد این است که هنگام بستن درب حتما دستگیره را به سمت پایین بکشید و سپس آن را ببندید. در این صورت عمر دستگیره بیشتر خواهد شد. رفع خرابی این قطعه با تعویض پیچ ها انجام می شود اما در صورتی که شکستگی در آن وجود دارد باید کاملا تعویض شود.

    نکات مهم در خرید درب ضد سرقت 

    قطعا مهم ترین هدف مشتریان از خرید درب ضد سرقت تامین امنیت و سپس زیبایی محیط زندگی است. در این بخش به نکات مهم در خرید درب ضد سرقت اشاره می کنیم که بسیار حائز اهمیت است. زیرا علاوه بر افزایش آشنایی با درب ضد سرقت باعث می شود تا شما انتخاب بهتری در این زمینه داشته باشید.

    توجه به ضخامت و جنس چارچوب 

    توجه به ضخامت و جنس چارچوب از مهم ترین نکات خرید درب ضد سرقت است. اگر چارچوب درب از کیفیت پایینی برخوردار باشد در هنگام نصب دچار مشکلات عدیده ای خواهید شد. جوشکاری در بخش چارچوب از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا جوش ها باید به صورت یکپارچه و در تمام نقاط وجود داشته باشد و از جوش CO2 نیز در آن بکار رفته باشد.

    توجه به لولای درب 

    لولاهای بلبرینگ دار ارجحیت بیشتری نسبت به لولاهای ساده دارند. درب های ضد سرقت وزن زیادی دارند و باید حتما بر روی بیش از دو لولا نصب شوند که امنیت آن تامین شود. در غیر این صورت نمی توان انتظار عملکرد عالی از آن داشت.

    توجه جنس پنل یا رویه  

    قبل از اینکه به جنس پنل یا رویه درب ضد سرقت توجه کنید باید شرایط اقلیمی محل زندگی مانند میزان تابش نور خورشید را در نظر بگیرید. به طور مثال اگر میزان تابش نور خورشید بر روی درب زیاد است نباید از روکش هایی با جنس MDF استفاده کنید زیرا اشعه خورشید زیبایی آن را از بین می برد. بهترین گزینه برای این نوع از شرایط جوی روکش های  PVC هستند.

    توجه به یراق آلات 

    در طی مقاله به معرفی یراق آلات درب ضد سرقت پرداختیم. ابزارهایی مانند دستگیره و قفل از مهم ترین یراق های درب ضد سرقت محسوب می شوند. از نکات مهم در خرید درب ضد سرقت این است که حتما دستگیره آن از جنس استیل باشد. زیرا استیل بسیار مقاوم است و می تواند در بلند مدت زیبایی وبراقیت خو را حفظ کند. همچنین توجه به نوع قفل نیز تاثیر مهمی در امنیت محیط دارد. در حال حاضر قفل های ترکی از استانداردهای جهانی برخوردار هستند و کپی برداری از آن ها غیر ممکن می باشد.

    مشخصات درب ضد سرقت 

    چشمی پیشرفته 

    از مشخصات درب سرقت می توان به وجود چشمی با زاویه دید بالا اشاره کرد. این امر موجب می شود تا قبل از باز کردن درب بتوانید وسعت زیادی از بیرون درب را مشاهده کنید و امینت به میزان بیشتری افزایش پیدا می کند.

    قابلیت تنظیم لولاها  

    درب های ضد سرقت دارای لولاهای بلبرینگ دار هستند که قابل تنظیم می باشند. این امر موجب می شود تا رگلاژ کردن آن آسان تر شود. در های سنتی فاقد این مشخصات بودند و برای رگلاژ کردن نیاز به جوشکاری داشتند.

    ورق وسط درب ضد سرقت:

    یکی دیگر از قسمتهای مهم فلزی درب ضد سرقت ، ورق وسط درب است. ورق درب بصورت سرتاسری ( به شکلی که همه‌ی سطح درب را بپوشاند) ، و یا به صورت نیم ورق (معمولا به پهنای ۷۰ سانت وسط درب) تعبیه میشود. ورق وسط باید در سمت بیرونی درب قرار بگیرد، و بهتر است به جای پیچ کرده، جوش داده شود. استفاده از ورق های نورد شده به استحکام بیشتر درب ضدسرقت کمک میکند و جلوی لقی آن را میگیرد.

    استفاده از رنگ های الکترواستاتیک  

    رنگ های الکترواستاتیک نسل جدید رنگ ها هستند که ویژگی های منفی رنگ های سنتی را ندارند. به طور مثال آن ها در طول زمان پوسته پوسته نمی شوند و رطوبت تاثیری بر روی آن ها ندارد. گذر زمان باعث نمی شود که این رنگ ها براقیت خود را از دست بدهند و همواره براق و زیبا می مانند. تابش مستقیم نور خورشید از عواملی است که رنگ های سنتی را خراب می کرد. اما رنگ های نسل جدید در برابر این عامل هم مقاوم هستند.

    بدون سر و صدا 

    واقعیت این است که هر چه باز و بسته کردن درب راحت تر و بی سر و صداتر باشد نشان دهنده کیفیت محصول است. درب های ضد سرقت با فشار انگشت هم باز و بسته می شوند و کیفیت آن ها تاثیر مستقیمی در این امر دارد. درب های ضد سرقت ترکی دارای این ویژگی می باشند.

    دستگیره های آلومینیومی  

    دستگیره هایی که برای درب ضد سرقت تعبیه می شود از متریال آلومینیوم ساخته می شوند و کیفیت رنگ آن ها بسیار بالاست. زیبایی دستگیره ها تاثیر زیادی در جلوه بیرونی درب دارد.

    ابعاد درب ضد سرقت 

    درب ضد سرقت دارای ابعادی استاندارد هستند. ابعاد درب ضد سرقت ( ۱۰۹*۲۱۱ )  و ( ۱۰۵*۲۱۰ ) و(۱۱۰*۲۱۰ ) سانتی متر می باشد که با توجه به نیاز خود یکی از این ابعاد را انتخاب می کنید.

    کارایی درب ضد سرقت 

    قابل نصب در تمام مکان ها 

    از مواردی که جهت آشنایی با درب ضد سرقت بیان می شود کارایی آن است. یکی از مهم ترین کارایی درب ضد سرقت قابلیت نصب در تمام یا اغلب مکان هاست. تقریبا تمام مکان هایی که نیاز به امنیت در آن ها دیده می شود قابلیت نصب درب ضد سرقت را دارند. ورودی ساختمان ها ، واحدهای تجاری، مسکونی و …. از جمله این مکان ها محسوب می شوند.

    دارای سیستم قفل خودکار 

    درب ضد سرقت دارای سیستم قفل خودکار است. به این معنی که اگر شما بعد از ترک محل یادتان آمد که درب را قفل نکرده اید نیاز نیست که نگران شوید. زیرا درب به محض بسته شدن قفل می شود و از بیرون هیچ کلیدی به جز کلید اصلی آن را باز نخواهد کرد.

    باز شدن فقط با کلید اصلی  

    درب های ضد سرقت فقط با کلید اصلی باز می شوند به همین دلیل است که این نام بر آن ها نهاده می شود. سارقین نمی توانند به وسیله شاه کلید یا کلیدهای کپی شده درب را باز کنند و این امر یکی از حیاتی ترین کارایی درب ضد سرقت به شمار می رود.

    دارا بودن سیستم هشدار  

    در های ضد سرقت دارای سیستم هشدار نیز هستند. به این معنی که اگر فردی بخواهد با زور و فشار وارد منزل شود سیستم ایمنی به صدا در می آید و شما توسط یک پیامک از آن آگاه می شوید. البته صدای سیستم هشدار به نگهبانی هم می رسد و آن ها می توانند برای رفع خطر اقدام کنند.

    مزایای درب ضد سرقت 

    نشکن  

    درب ضد سرقت نشکن است. زیرا ساختار آن به نحوی است که توسط هیچ ابزاری شکسته نمی شود. در تولید این درب ها از ورق های فولادی استفاده شده است که ایمنی آن را به میزان چشم گیری افزایش می دهد. همین امر موجب می شود که درب های ضد سرقت علاوه بر تامین محیط ، عمری طولانی و با دوام نیز داشته باشند.

    نسوز  

    اگر درب ضد سرقت با استیل ساخته شود قابلیت ضد حریق پیدا می کند. به همین دلیل از این درب ها در مکان های عمومی و مجتمع ها نیز استفاده می کنند. زیرا در صورت وقوع آتش سوزی قابلیت کنترل و عدم پیشروی آتش را دارد .

    جلوگیری از هدر رفتن انرژی 

    از دیگر مزایای درب ضد سرقت می توان به عایق بودن این نوع از درب ها اشاره کرد. زیرا عایق رطوبت ، گرما و آلودگی هستند که باعث می شود در فصول گرم و سرد سال دمای خانه در حد متعادل باقی بماند و هوای سرد و گرم از بیرون وارد خانه نشود.

    به زیبایی و ارزش منزل کمک می کند

    از دیگر مزایای داشتن درب ضد سرقت این است که به خانه شما ارزش افزوده‌ای می‌بخشد. درب‌های ضد سرقت می‌توانند جذابیت زیادی داشته باشند چون در انواع سبک‌ها و طرح‌ها به فروش می‌رسند. شما می‌توانید این محصولات را به صورت سفارشی و به شکل دلخواه خود تهیه کنید.

    روش های افزایش امنیت درب ضد سرقت 

    درب های ضد سرقت به خودی خود ایمن هستند و می توانند امنیت را به میزان قابل ملاحظه ای تامین کنند. اما اگر باز هم نگران هستید و می خواهید از روش های افزایش امنیت درب ضد سرقت بهره بگیرید ادامه این مطلب می تواند برای شما مفید باشد. بیان این روش ها برای آشنایی با درب ضد سرقت است.

    نصب قفل های الکترونیکی 

    معمولا نصب و استفاده از قفل های الکترونیکی رایج نیست اما اگر در خانه یا محل کار اشیای گران قیمت یا اسناد مهم و پول زیادی دارید می توانید از آن ها استفاده کنید. این قفل ها در هنگام ورود افراد غریبه هشدارشان فعال می شود و صدای آن موجب می شود تا همسایگان از خطر مطلع شوند. برخی از قفل های الکترونیکی دارای سیستمی هستند که بعد از وقوع خطر به طور اتوماتیک با صاحبخانه و مراکز پلیس تماس می گیرند.

    نصب قفل های کور کننده  

    قفل های کور کننده که یکی از روش های افزایش امنیت درب ضد سرقت است باعث می شود تا سارقین نتوانند درب را باز کنند. زیرا این قفل ها در صورت حضور سارقان نوری از خود ساطع می کنند که حالت کور کنندگی ایجاد می کند.

    نصب میله های امنیتی 

    امروزه استفاده از میله های امنیتی رایج است. زیرا مانند سدی عمل می کنند که مانع از ورود سارقین می شود. یک از میله بر روی زمین و سر دیگر آن در زیر قفل قرار می گیرد. بهترین برند میله امنیتی ” مسترلاک ” است که یک برند خارجی می باشد.

    تقویت لولاها    

    پیچ هایی که به طور پیش فرض در لولاها قرار می گیرد 3 سانتی متر هستند که این مساله باعث می شود تا لولاها ضعیف باشند و عملکرد مورد انتظار را نداشته باشند. برای بهبود امنیت و تقویت لولاها می توانید این پیچ ها را با پیچ های 8.5 سانتی متری عوض کنید.

    نقاط ضعف درب ضد سرقت 

    درب ضد سرقت به دلیل ویژگی هایی که دارد از مزایای زیادی برخوردار است و نمی توان نقاط ضعف زیادی را برای آن در نظر گرفت. فقط بیان یک نکته در خصوص نقاط ضعف درب ضد سرقت و آشنایی با درب ضد سرقت وجود دارد . واقعیت این است که ضد سرقت بودن و استحکام این درب همان طور که می تواند جزو مزایای آن باشد جزو معایب آن هم شناخته می شود.

    درب ضد سرقت مدل 413032
    درب ضد سرقت مدل 413032

    تصور کنید درب بسته شده و متوجه وقوع آتش سوزی درون خانه شده اید. اگر شما صاحبخانه نباشید و کلید اصلی را در اختیار نداشته باشید اما بخواهید فردی که داخل خانه گرفتار شده است را نجات دهید هیچ کاری از دستتان برنخواهد آمد. زیرا به هیچ روشی درب باز نمی شود مگر اینکه با صاحبخانه یا کلید ساز های حرفه ای تماس بگیرید.

    بهترین برند درب ضد سرقت 

    در جهت آشنایی با درب ضد سرقت باید بگوییم که کشور ترکیه از موفق ترین کشورها در حوزه اقتصادی در جهان شناخته می شود زیرا به دلیل بالا بودن کیفیت محصولات توانسته اند به جایگاه قابل قبولی برسند. در بازار ایران نیز برندهای ترکی از بهترین برند درب ضد سرقت شناخته می شوند که کیفیت قابل توجهی دارند. برندهای ایرانی هم در بازار وجود دارند و همان طور که اشاره کردیم آن ها نیز مونتاژ محصولات ترکی را انجام می دهند.

    بهترین برند درب ضد سرقت که محصول کشور ترکیه است بسیار مقاوم و ایمن می باشد و در برابر عواملی همچون حرارت ، فشار ، رطوبت و …. دوام زیادی دارد. این نوع از درب ها دارای اسکلت فلزی بسیار قوی هستند که ضخامت آن ها 1.5 سانتی متر است و پایه ها آن از جنس استیل ضد زنگ تولید شده است.

    بهترین برند درب ضد سرقت یعنی کشور ترکیه محصولات خود را با بیشتری کیفیت تولید می کند و آن را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. به همین دلیل است که توانسته در طول سالیان طولانی اعتماد و رضایت مشتریان را داشته باشد.

    قبل از خرید درب ضدسرقت چه نکاتی را باید در نظر گرفت:

    • بسیاری از خریداران درب های فولادی را با درب های ضدسرقت اشتباه می گیرند زیرا این دو بسیار شبیه هم هستند بنابراین در حين خريد بايد به اين نكته توجه كنيد.
    • در خرید درب ضد سرقت، بايد به گواهی امنیتی درب كه توسط فروشنده صادر مي شود و استاندارد گواهینامه ملی “FAM” چاپ شده روي درب توجه كنيد.
    • ضخامت فولادی درب ضد سرقت بیش از 2 میلی متر، ضخامت کلی درب بیش از 20 میلی متر و وزن درب بیش از 40 کیلوگرم بايد باشد.
    • نوع جنس درب نيز بسيار مهم است. یک درب ضد سرقت چوبی امنیت بالاتري نسبت به درب هاي فانتزی دارد.
    • درب‌های چوبی ضد سرقت مجهز به قفل‌های پیشرفته و میله‌های آهنی در لولاها است كه به راحتي قابل شكستن نيست.

    عوامل موثر بر قیمت درب ضد سرقت 

    از دغدغه های خریداران درب ضد سرقت قیمت فروش این تجهیزات، قیمت حمل و نیز نصب این درب ها می باشد. در تعیین قیمت درب ضد سرقت فاکتور های مختلفی از جمله کیفیت درب، وزن و ابعاد درب، نوع تجهیزات جانبی، تک لنگه یا دولنگه بودن و … مدنظر قرار می گیرد. در کنار قیمت ساخت باید به قیمت حمل درب ضد سرقت و هزینه نصب کامل آن نیز توجه نمود. همچنین شما عزیزان میتوانید برای اطلاعات بیشتر و خرید درب ضد سرقت تهران و درب ضد سرقت شهریار از درب خان مشاوره بگیرید.

    نحوه نصب  

    اغلب مشتریان بعد از خرید درب ضد سرقت ترجیح می دهند که آن توسط شرکت حمل شود. هزینه حمل نیز جزو عوامل موثر بر قیمت تمام شده درب ضد سرقت به شمار می رود. بعد از اینکه درب حمل شد و به مقصد رسید باید توسط نصاب در مکان مورد نظر نصب شود. شرایط نصب در موقعیت های مختلف با یکدیگر فرق می کند. به طور مثال برخی از مکان ها دارای چارچوب نیستند و نصاب باید از قبل از نصب اقدام به ساخت چارچوب کند.

    نصب قفل و دستگیره که به عنوان اجزا درب ضد سرقت معرفی شدند نیز از عوامل تاثیر گذار بر قیمت درب ضد سرقت محسوب می شود. علاوه بر آن نیز باید لولاهای مربوطه در چارچوب نصب شوند و درب به نحو صحیحی در مکان خود قرار بگیرد. همچنین نصب درب های دو لنگه هزینه بیشتری نسبت به درب های تک لنگه دارند. منظور از معرفی عوامل موثر در قیمت این محصول به دلیل افزایش آشنایی با درب ضد سرقت است.

    ابعاد و وزن درب 

    ابعاد و وزن درب های ضد سرقت یکی از عوامل موثر بر قیمت آن محسوب می شود. قطعا هر چه درب ابعاد بیشتری داشته باشد از وزن بالاتری برخوردار خواهد بود و قیمت آن افزایش پیدا می کند. ابعاد درب های ضد سرقت استاندارد است و تولید کردن آن ها به صورت تک لنگه یا دو لنگه از دیگر فاکتورهای موثر بر قیمت درب ضد سرقت محسوب می شود و علت گرانی برخی از درب های ضد سرقت به حساب می آید.

    تگ لنگه یا دو لنگه بودن

    تولید درب های دو لنگه نیاز به صرف زمان بیشتری دارد. به همین دلیل بکار گیری زمان ، انرژی و متریال در ساخت درب های دو لنگه باعث می شود تا هزینه بیشتری نیاز داشته باشند. در حال حاضر اغلب برای درب های ورودی واحد های آپارتمانی از درب های تگ لنگه استفاده می شود.

    WhatsApp Image 2021 07 05 at 13.30.47

    نصاب درب ضد سرقت  

    نصاب درب ضد سرقت باید دارای مهارت لازم نصب درب ضد سرقت باشد. این بخش برای افزایش آشنایی با درب ضد سرقت برای شما عزیزان آماده شده تا بتوانید به نصب درب و مهارت های لازم در این خصوص نیز واقف شوید. جهت نصب درب های ضد سرقت دو روش وجود دارد که در این بخش به آن ها اشاره می کنیم.

    روش اول  

    در این روش چارچوب درب ضد سرقت به طور جداگانه در محل مورد نظر نصب می شود. در این شرایط نصاب باید چارچوب را از درب جدا کند و با مصالح ساختمانی آن را به دیوار نصب کند. این روش برای مواقعی است که ساختمان در حال ساخت است و می خواهیم که درب ضد سرقت دچار آسیب نشود.

    روش دوم  

    در روش دوم از نصب درب ضد سرقت باید اندازه داخل فریم انتظار باید 10 میلی متر بیشتر از چارچوب درب باشد. این روش در شرایطی انجام می شود که نازک کاری ساختمان تمام شده و تنها یک لایه از رنگ ساختمان باقی مانده است. در این وضعیت محافظت از درب ضد سرقت آسان تر خواهد بود.

    نصاب درب ضد سرقت استفاده از روش دوم را ترجیح می دهد زیرا رگلاژ کردن درب راحت تر خواهد بود و هزینه آن نیز کاهش پیدا می کند . آشنایی با درب ضد سرقت و جوانب مختلف آن باعث می شود تا شما کیفیت بهتری را تجربه کنید.

    یراق آلات درب ضد سرقت 

    چشمی  

    چشمی از یراق آلات درب ضد سرقت به شمار می آید که علاوه بر امنیت می تواند باعث زیباتر کردن جلوه درب نیز بشود. این یراق های درب ضد سرقت دارای سه مدل تحت عنوان ساده ، کوبه دار و دیجیتالی هستند که برای نصب آن ها باید مساحتی بالغ بر 1.6 سانتی متر بر روی درب در نظر گرفت.

    چشمی درجه یک درب منبت گلدار دوقاب

    لازم به ذکر است که این یراق ها امکان ایجاد زاویه دید 180 الی 200 درجه را برای شما فراهم می کنند. جالب است بدانید که چشمی های دیجیتالی جزو جدیدترین نسل چشمی درب ضد سرقت شناخته می شوند که قادر به ضبط تصویر ، وایفای و … می باشند.

    لولا 

    لولا و میزان کیفیت و مقاومت آن نقش مهمی در استحکام درب دارد. زیرا هر چقدر پیچ های بکار رفته در آن بلند تر باشد درب نیز ایمن تر خواهد بود. در بخش قبل اشاره کردیم که پیچ های بکار رفته در لولاها 3 سانتی متر است که باعث می شود تا وزن سنگین درب را تحمل نکند. بهترین ابعاد پیچ برای لولا 8.5 سانتی متر می باشد.

    قفل 

    هر چقدر تعداد زبانه های قفل بیشتر باشد به معنای ایمن بودن آن در برابر خطراتی مانند حمله سارقین است. این زبانه ها در جهات مختلفی می چرخند و جزو یراق آلات درب ضد سرقت محسوب می شوند. برندهای ترکی مانند برند کاله با کیفیت ترین قفل را تولید می کند که در بازار ایران نیز موجود است.

    اهمیت درب ضد سرقت  

    هر چقدر در خصوص اهمیت درب ضد سرقت بگوییم کم است. انسان همیشه نیاز به امنیت داشته و همیشه تلاش کرده تا امنیت خود و خانواده خود را به بهترین نحو تامین کند. در سال های گذشته که از قفل های سنتی و معمولی برای بستن درب استفاده می شد امنیت محیط تامین نمی شد زیرا سارقین به راحتی می توانستند آن را باز کنند و وارد منزل شوند. اما در حال حاضر ابزارهای رفاهی مانند درب های ضد سرقت نه تنها باعث افزایش امنیت شده اند بلکه زمینه را برای آسایش افراد نیز فراهم کرده اند. به طور مثال این درب ها کاملا بدون سر وصدا هستند و هنگام باز و بسته کردن آن هیچ صدایی به گوش نمی رسد.

    از دیگر مواردی که می توان در خصوص اهمیت درب ضد سرقت بیان کرد این است که این درب ها مقاومت بسیار بیشتری نسبت به درب های قدیمی و آهنی دارند. به همین دلیل مدت زمان طولانی تری می توانید آن ها را در اختیار داشته باشید. این امر صحیح است که این درب ها هزینه زیادی دارند اما اگر به طور بلند مدت به این مساله نگاه کنید قطعا متوجه خواهید شد که پرداخت هزینه بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

    این مطلب به منظور آشنایی با درب ضد سرقت برای شما عزیزان تهیه و ارائه شد . امید است قبل از خرید این نوع از درب ها از اطلاعاتی که در این مقاله در اختیار شما قرار گرفت نهایت استفاده را بکنید. اگر نیاز به اطلاعات بیشتر و یا قصد خرید درب ضد سرقت در تهران را دارید مجموعه تخصصی خان آماده ی خدمت رسانی به شما عزیزان است.

    سوالات متداول

    جنس های درب ضد سرقت به چند دسته تقسیم می شوند؟

    انواع جنس درب ضد سرقت به سه دسته فلزی ، چوبی و PVC تقسیم بندی می شوند که هر کدام از آن ها دارای خصوصیات مختلفی می باشند. از نظر قیمت و زیبایی به ترتیب PVC  ، چوبی و فلزی از رتبه اول تا سوم دسته بندی می شوند.

    چرا از درب ضد سرقت فلزی استفاده می کنند؟

    برای افزایش زیبایی از دستگاه های CNC برای ایجاد طرح بر روی آن ها استفاده می شود که غالبا هزینه بیشتری نسبت به درب های ساده و بدون برجستگی دارند. استفاده از روکش های چوبی بر روی درب ضد سرقت فلزی زیبایی آن را بیشتر می کند

    دلیل استفاده درب ضد سرقت PVC چیست؟

    به عنوان درب ضد سرقت لوکس شناخته می شود که اغلب ساختمان های مدرن به جهت افزایش امنیت از آن استفاده می کنند. این نوع از درب های از نظر زیبایی رقیب جدی برای سایر انواع درب ضد سرقت معرفی می شوند

    ویژگی های درب ضد سرقت چیست؟

      می توان به جلوگیری از اهرم کردن، سهولت در نصب، رنگ بندی متنوع، عایق، ضد حریق بودن اشاره داشت.

    چند اجزای مهم درب ضد سرقت چیست؟

    4 مورد را می توان از مهم ترین ارکان اجزا درب ضد سرقت دانست که می توان به استراکچر ، چهارچوب ، پنل و یراق آلات اشاره کرد.

    ابعاد چارچوب درب ضد سرقت باید چگونه باشد؟

    غالبا چارچوب درب های ضد سرقت از ورقی با متریال فلز و در ضخامت 1.5 تا 2 سانتی و همچنین عرض 7 سانتی متر ساخته می شود. اگر ضخامت چارچوب از این میزان کمتر باشد قطعا تاثیر منفی در کیفیت و ایمنی درب خواهد داشت و نمی توان انتظار عملکرد عالی را از آن داشت.

    ویژگی های چارچوب درب ضد سرقت چیست؟

    رنگ های الکترواستاتیک به منظور افزایش دوام و ضد خش کردن آن ها استفاده می شود. همچنین روکش آن ها تمام MDF  است و از ورق های آهنی یا فولادی در ساخت آن ها استفاده می شود.

    ویژگی های رویه درب ضد سرقت چیست؟

    در انواع برجسته ، صاف و نیمه برجسته تولید می شوند. معمولا روکش درب ضد سرقت از نوع MDF است و ضخامتی بین 8 تا 12 میلی متر دارد

    قیمت رویه یا پنل درب ضد سرقت چقدر است؟

    در خصوص قیمت پنل درب ضد سرقت باید بگوییم که قیمت آن بر اساس کشور سازنده آن تعیین می شود. به طور مثال روکش هایی که ساخت کشور ترکیه هستند معمول کیفیت بالاتر و قیمت بیشتری نسبت به نمونه چینی آن دارند. زیرا روکش های ساخته شده در کشور چین مصنوعی می باشند و کیفیت چندانی ندارند.

    منظور از کلید کارگری چیست؟

    کلید کارگری درب ضد سرقت در کنار کلید های اصلی قرار دارد اما تا هنگامی کاربرد دارند که ساختمان در حال ساخت است . بعد از اتمام شدن ساخت کلید های کارگری از رده خارج می شوند و کلیدهای اصلی فعال خواهند شد. منظور از کلیدهای کارگری این است که عوامل سازنده از طریق این کلیدها امنیت ساختمان را تامین و به منظور باز و بسته کردن درب از آن استفاده می کنند

    مشکلات رایج در درب ضد سرقت چیست؟

    درب های ضد سرقت دارای برخی از مشکلات رایج مانند صدای جیر جیر ، رگلاژ کردن و خراب شدن قفل و دستگیره است

    برای رفع صدای جیر جیر درب ضد سرقت باید چه کاری انجام دهیم؟

    به منظور رفع صدای جیر جیر درب ضد سرقت می توانید از روغن ها یا اسپری های روان کننده استفاده کنید. یا میتوانید لولای درب را کاملا خارج کنید و میخ هایی که در آن بخش مشاهده می کنید را کاملا شتسشو دهید.

    چرا کیفیت چارچوب امری مهم است؟

    اگر چارچوب درب از کیفیت پایینی برخوردار باشد در هنگام نصب دچار مشکلات عدیده ای خواهید شد. جوشکاری در بخش چارچوب از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا جوش ها باید به صورت یکپارچه و در تمام نقاط وجود داشته باشد و از جوش CO2 نیز در آن بکار رفته باشد.

    برای مناطقی که تابش نور خورشید بر روی درب زیاد است چه روکشی مناسب میباشد؟

    اگر میزان تابش نور خورشید بر روی درب زیاد است نباید از روکش هایی با جنس MDF استفاده کنید زیرا اشعه خورشید زیبایی آن را از بین می برد. بهترین گزینه برای این نوع از شرایط جوی روکش های  PVC هستند

    چند مورد از مشخصات درب ضد سرقت؟

    چشمی پیشرفته، قابلیت تنظیم لولاها، استفاده از رنگ های الکترواستاتیک، بدون سر و صدا بودن و داشتن دستگیره های استیل

    چرا چشمی باید دید بالایی داشته باشد؟

    وجود چشمی با زاویه دید بالا اشاره کرد. این امر موجب می شود تا قبل از باز کردن درب بتوانید وسعت زیادی از بیرون درب را مشاهده کنید و امینت به میزان بیشتری افزایش پیدا می کند.

    ویژگی تنظیم لولاها چیست؟

    این امر موجب می شود تا رگلاژ کردن آن آسان تر شود.

    ابعاد درب ضد سرقت چگونه است؟

    درب ضد سرقت دارای ابعادی استاندارد هستند. ابعاد درب ضد سرقت ( ۱۰۹*۲۱۱ )  و ( ۱۰۵*۲۱۰ ) و(۱۱۰*۲۱۰ ) سانتی متر می باشد که با توجه به نیاز خود یکی از این ابعاد را انتخاب می کنید.

    چرا درب ضد سرقت نشکن است؟

    ساختار آن به نحوی است که توسط هیچ ابزاری شکسته نمی شود. در تولید این درب ها از ورق های فولادی استفاده شده است که ایمنی آن را به میزان چشم گیری افزایش می دهد.

    چگونه امنیت درب های ضد سرقت را بالا ببریم؟

    نصب قفل های الکترونیکی، نصب قفل های کور کننده، نصب میله های امنیتی و تقویت لولاها از روش ها افزایش امنیت درب ضد سرقت است

    چرا درب های ضد سرقت ترک بهترین برند هستند؟

    زیرا در برابر عواملی همچون حرارت ، فشار ، رطوبت و …. دوام زیادی دارد. این نوع از درب ها دارای اسکلت فلزی بسیار قوی هستند که ضخامت آن ها 1.5 سانتی متر است و پایه ها آن از جنس استیل ضد زنگ تولید شده است.

    در تعیین قیمت درب ضد سرقت چه عواملی مهم است؟

    در تعیین قیمت درب ضد سرقت فاکتور های مختلفی از جمله کیفیت درب، وزن و ابعاد درب، نوع تجهیزات جانبی، تک لنگه یا دولنگه بودن و … مدنظر قرار می گیرد.

    چرا باید از درب ضد سرقت استفاده کنیم؟

    چون این درب ها مقاومت بسیار بیشتری نسبت به درب های قدیمی و آهنی دارند. به همین دلیل مدت زمان طولانی تری می توانید آن ها را در اختیار داشته باشید. این امر صحیح است که این درب ها هزینه زیادی دارند اما اگر به طور بلند مدت به این مساله نگاه کنید قطعا متوجه خواهید شد که پرداخت هزینه بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *